Enamorado con cusco!

15 juni 2016 - Cuzco, Peru

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb gepost! Ik ben nu alweer meer dan een maand in Peru waarvan al meer dan 3 weken in Cusco! Het fijne van reizen zonder plan is dat als je het ergens leuk hebt gewoon kan blijven! Waarom cusco zo geweldig is daar heb ik geen woorden voor. De stad is geweldig en in de maand juni is er elke dag een feest, ze dansen op straat, optochten geweldig om te zien! Ze verzinnen wel iets om een feest te geven! Dat alleen is niet geweldig de mensen zijn super vriendelijk! Ik voel me hier wel thuis! Dont worry ik kom naar huis in augustus!

Ik heb sinds ik hier ben in twee airbnb gezeten, eerst een een gedeeld huis en daarna bij een peruvian familie. Omdat ik in een huis zat en elke dag naar Spaanse les ging voelde het net alsof ik er woonde! Het gezin was super aardig en woond super luxe. Maar het is toch best prijzig een airbnb dus deze week verhuisd naar een hostel om geld te besparen. Ik heb 1,5 week 4 uur per dag Spaanse les gehad. Wat is Spaans toch moeilijk! Maar goed wel handig heb wel wat geleerd maar spreek het nog niet vloeiend. Elke dag voor lunch eten we bij een local vrouwtje (is niet voor toeristen) maar goed wij komen elke dag en vallen behoorlijk op tussen alle Peruanen! Voor 6 soles (€1,60) heb je soep, warm eten meestal rijst, patat en kip en beetje groenten en wat te drinken. Ik heb een Nederlands meisje leren kennen met wie ik elke dag naar school ging en hier mee omga!

Naast school heb ik het weekend vrij om leuke dingen te doen! Zo ben ik een weekendje naar Quillabamba gegaan. Dat was me een ervaring. De autorit is ongeveer 4,5 uur door de bergen bocht in bocht uit, geen normale bochten maar hele scherpen bochten. De heenweg hebben we er 3 uur over gedaan. Dit zegt denk wel veel al over hoe de chauffeur reed. Kots misselijk zelf met wagenziekte pil kwamen we aan. We zijn naar de watervallen gegaan en daar kon je ook in zwemmen. Door de jungle naar boven geklomen met het uitzicht over de bergen! Was prachtig!! Daarna nog naar een zwembad geweest in een park en om ons heen allemaal bergen! Ook alle straat eten geproefd! Was een super weekend!

Samen met een paar andere Nederlandse meiden zijn we met een tour naar rainbow mountain gegaan. We vertrokken 3 uur snachts kwamen daar in de ochtend aan. Ik hoorde van iedereen dat de hike heftig was dus een paard gehuurd. Voor het eerst op een paard gezeten. Het enige was de zware stukken omhoog en naar beneden moest je wel lopen want de paard kon dat niet aan. Maar goed het uitzicht was prachtig!!! Adembenemend mooi!

President verkiezingen! Ook dat heb ik meegemaakt. De dag na rainbow mountain was het de dag van de verkiezingen. Wist je dat Peruanen het hele weekend geen alcohol mogen volgens de wet als er verkiezingen zijn? En als ze niet stemmen een boeten krijgen! Gek he? Ik ben samen met een Peruaanse vriend mee gegaan achter op de moter naar het dorp waar hij moest stemmen. Ik mocht natuurlijk niet mee naar binnen. Daarna zijn we rond gaan rijden en kwamen we uit bij een prachtig meer! Super mooi uitzicht!

Weekendje ollantaytambo! Samen met Ailene het Nederlandse meisje gingen we weekendje naar ollantaytambo daar was een Amerikaans meisje die ik heb leren kennen in mijn eerst huis waar ik verbleef. We hebben een super gezellig weekend gehad. Zijn naar een bier proeverij geweest. Zijn een rivier gaan volgen en kwamen uit in mooie bloemen velden. En hebben elke ochtend op de local markt verse fruit smoothie gedronken en broodjes gegeten. Ook hier kost het echt niks! De laatste dag zijn we naar pisac gegaan en zijn naar de markt gegaan.

De dagen vliegen voorbij. Mijn school is over maar even zijn deze weken veel festivals en 24 juni is het grootste feest van het jaar in cusco dus waarschijnlijk blijf ik tot dan! Ik geniet hier volop. Ben gek op de empanadas en alle straat eten. Ik kan het niet over me hart verkrijgen om een cavia te eten. Het weer hier is overdag super warm rond de 25 graden maar zodra de zon onder is rond 17.00 koeld het af naar -1 /1 graden. Mijn plan is hierna door te gaan naar puna en dan Bolivia en snel naar Rio! Maar goed dan moet ik een keer cusco uit! Tot nu toe blijf ik hier nog even genieten!

Veel liefs uit het mooie cusco!

1. Opa en Oma Segijn:
    15 juni 2016
    Lieve Danique, dat was weer een leuk verhaal. Je maakt wel heel veel mee, zoals op een paard rijden en met een auto in de bergen met de gevaarlijke bochten. Wel fijn dat je het zo naar je zin hebt in Cusco, de mooie kleurrijke stad. De foto's zijn weer prachtig. Pas goed op jezelf en geniet maar. Liefs van opa en oma Segijn. xxx
  2. Sylvia baart:
    20 juni 2016
    Hoi Danique,

Leuk weer om je avonturen te lezen en wat je zegt, blijf lekker genieten. Nog heel veel plezier.

Groetjes Sylvia