Brasil Lalalalalaaa Brasil!!

27 juli 2016 - Rio de Janeiro, Brazilië

Nieuw land en nog maar een maand te gaan! Op naar Foz de Iguazu. Ik had zo gehoopt op lekker weer, maar helaas het regende toen ik aankwam. In de rij van de Duane zag ik iedereen met een wit papiertje staan maar die had ik niet. Had de hele vlucht geslapen. Gevraagd aan de meisjes voor me in de rij hoe ze eraan kwamen en ze zeiden in het vliegtuig. Ik balen ze hebben het niet even later gegeven of ergens neergelegd. Toen ik de steward naar binnen zal lopen snel naar hem toe. Hij zei ja dan lag je denk te slapen. Maar goed hij papiertje geregeld. Snel in de rij ingevuld. Met een Engels meisje een taxi gedeeld. De eerste dag naar het vogelpark. Was leuk om de vogels uit de jungle te zien daarna naar de watervallen aan de Braziliaanse kant. Wat was dat ongelofelijk mooi!! Je kon helemaal langs de vallen lopen. Daar kwam ik het Engelse meisje uit me taxi tegen en die was net een Nl meisje. Daarmee afgesproken om de volgende dag een tour te doen naar de Argentijnse kant. De dag erna vroeg met de bus naar haar hostel en daar gingen we dan. Bij de grens was het mega druk. Bleek de eerste dag van de vakantie te zijn. Onze gids regelde alles met de paspoorten. We gingen de grens over merkte iemand op dat we iemand miste. Dus iemand anders ging terug rennen maar was het paspoort vergeten van die andere jongen dus ben ik erachter aan gesprint. Die jongen is over de grens gekomen zonder paspoort. De gids was niet zo blij maar wij moesten er wel om lachen. Ook bij de watervallen merkte je dat het vakantie was. Het meeste van de tijd stonden we in de rij om bij de watervallen te komen. Nu stonden we er boven! Ook dit was weer prachtig! Daarna met een boot onder de watervallen geweest. Daar kwamen we zeik nat van terug. De andere dag dat ik er was ben ik naar het 3 landen punt geweest waar Argentinië, Brazilië en Paraguay samen komt maar gescheiden word door de rivieren. We zijn daarna met twee nl naar de film geweest. We hebben ons rot gelachen om het Portugees! Gelukkig kan je kinder films ook begrijpen van de plaatsjes!

Op naar Rio! Ik kwam in de avond aan dus even uitzoeken wat ik ga doen. Eerste dag met de bus naar Cristo redentor toe. Moesten net een treintje naar boven. Boven aangekomen hadden we prachtig uitzicht! En natuurlijk het grote Jezus beeld! Er waren mega veel toeristen dus een foto maken zonder mensen was bijna onmogelijk. Daarna weer net de bus terug en gelopen over de copacabana. In het hostel had ik een meisje ontmoet met wie ik mee was gegaan voor een prachtige zonsondergang in Ipanema. Heerlijk op het strand gegeten en over de hippie markt gelopen.

Ilha Grande.
Ik werd vroege opgehaald met een busje. Hele dag gereden en daarna in de boot. toevallig sprak de jongen van de boot Nederlands. Aangekomen op het eiland was Roxanne bij de boot (ontmoet in Colombia) samen hebben we een huis gehuurd. Was prachtig huis even ons eigen plekje! Eerste avond maar lekker uit eten en bij kletsen. Volgende dag heerlijk uitgeslapen en heerlijk uitgebreid ontbijt gemaakt (pannekoelen!!!) we wilde een hike doen maar toen we de weg vroegen zeiden ze dat we het niet meer gingen redden was al te laat. Dus andere route. Het weer is helaas niet zo mooi maar wel even gezeten op het strand toen door de jungle gaan lopen. Zagen natuur waterpools en andere mooie oude gebouwen. We wilde naar de waterval maar aan de route leek geen einde te komen. Iedereen zei dat get nog best ver was maar goed we liepen al zo lang dus doorgelopen toen we bij het pas waren voor de waterval was het al laat en dan moesten we nog 20 min heen en terug dus zouden we niet voor het donker uit de jungle zijn. Dus naar locals geluisterd doorgelopen naar een ander strand en gewacht op een boot taxi. Gelukkig was er nog een die terug ging! Wachtend een acai gehaald super lekker bessen/ijs drankje! In de avond konden we heerlijk koken en heeft Roxanne een heerlijk Braziliaans toetje gemaakt!

Dag twee Ilha grande. Roxanne was al paar dagen ziek dus die moest naar het ziekenhuis om haar oren te controleren of ze wel mocht vliegen. Dus ik ging alleen op stap. Weer de jungle in maar andere route. Was weer pittige hike. Eerste strand was prachtig toen doorgelopen naar tweede strand het water stond hoog dus moest twee keer door de zee om verder te kunnen. Daar aangekomen wilde ik toch naar de andere kant van het eiland dus gelijk door. Onderweg kwam ik aapjes tegen! Zaten 5 in een boom naast het pad. Andere strand was super mooi maar waaide heel hard. Nu snap ik waarom die tours waren afgelast. Terug lopen naar strand 2 en met een boot taxi terug! Weer heerlijk gekookt. Fijn een goede keuken! En in de avond drankje gedaan op Roxanne haar laatste avond en naar een live bandje wezen kijken!

Terug naar Rio! Weer met de boot en busje terug. Kwam in de avond weer aan in Rio. De dag erna was slecht weer dus shopping dag naar de grootste mall van zuid Amerika! Meer dan 600 winkels! Heb me de hele dag vermaakt! Toen ik terug kwam had ik twee nieuwe kamer genootjes twee nl meisjes! We zijn een drankje gaan doen in de stad. De dag erna wilde ik een dagje sightseeing doen maar ben toch met ze naar het strand gegaan! Was eindelijk lekker weer! Dus moeten we van genieten! Eind van de middag naar de suikerbroodberg voor zonsondergang. Was weer mega druk van de toeristen en hebben veel in rijen moeten staan. Prachtige uitzicht! In de avond gingen we uit. Was gezellig alleen de club viel helaas tegen.
Zondag weer strand dag! Warmste dag van de week dus genieten. Het strand was mega druk! Het beeld van de copacabana wat ik had was die dag ook. Weer heerlijk gegeten op het strand. Het gaat wel allemaal op zijn Braziliaanse tempo dus wacht gerust een uur voordat je eten hebt en niemand spreekt Engels. Wens ze succes in de drukte straks met de olympische spelen dat kan nooit goed gaan. Avond over copacabana en de hippie markt gelopen. Maandag; sightseeing dag! Naar de Escadaria Selarón. Beroemde trappen! Daarna naar de botanical gardens. We hadden mensen in het hostel leren kennen dus mijn laatste avond in Brazilië naar een local straat feest. Ze maken samba muziek en iedereen eet en drinkt op straat. Was super gezellig en leuke sfeer! Maar ook nu zeiden de locals dat er veel toeristen waren. Was een geslaagde laatste avond in Brazilië! Dinsdag; ochtend naar de favela. Heel indruk wekkend om te zien maar niet zo heftig als ik in gedachte had. Had privé tour! Blijkbaar blijven de backpackers weg vanwege de spelen. Was goed om mee gemaakt te hebben. In het hostel gewacht en de bus naar het vliegveld gepakt! Duurde twee uur maar scheelde me een hoop geld!

Wouw tijd is voorbij gevolgen! Einde aan mijn reis in zuid Amerika! Op naar Canada de bruiloft en dan new York! Ik heb een super tijd gehad in zuid Amerika en zoveel gezien en nieuwe indrukken! Nog 3 weekjes! Tot snel!!