Nieuw avontuur! Samen naar Amerika!

3 mei 2019 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

We gingen vroeg weg, Damares had ons opgehaald en daar gingen we dan! Inchecken ging vlot en bagage afgeven ook! Op naar de Duane. Je merkt wel als je met een klein kindje reist dat iedereen heel behulpzaam is. Er stond geen rij dus waren gelijk aan de beurt. het fouilleren vond Jaylinn niet zo leuk maar ze deden het snel en met Mimi (haar speen) was het al snel goed! Zij moest even wachten in de buggy zodat ik in de bodyscan kon staan. Het ging allemaal heel snel. Bij het paspoort controle had ik ook twee hele aardige mannen met wie ik een praatje had. Zij hadden geen idee waar Newark lag. Papieren laten zien en nu begint de reis echt.

Bij een babyroom kon ik de melk (die gewoon door de Duane mee mocht) op warmen en pap maken. Ze hebben privé kamertjes met zelfs een bedje erin. Daar alles weer geordend en verder gegaan naar onze gate. Jaylinn rende heel veel rondjes en stol iedereens hart. Ik Hoorde wel 1000x oo she is so cute haha! Het vliegtuig kwam aanrijden en dat was ook heel interessant! Na lang spelen en rondjes rennen mochten wij gelukkig als eerste naar binnen.

Bij binnenkomst gevraagd of we ergens anders konden zitten als ik genoeg plek was zodat Jaylinn haar eigen stoel zou hebben. Toen iedereen binnen was kwam die stewardess en kreeg een rij van 3 stoelen! Super fijn voor Jaylinn haar eigen stoel! Het op stijgen ging heel goed. Ik had Jaylinn een koekje gegeven en drinken zodat ze goed ging slikken voor haar oortjes. Ze had daardoor nergens last van gehad. Gelukkig was er op het tv schermpje een film met hondjes. Zonder geluid heeft Jaylinn aandachtig naar de honden gekeken. Ze heeft ook heel veel door het gangpad gerend. Ik had een tasje gemaakt voor haar met speelgoed en een nieuw dieren boekje met geluiden. Ze vond het lastig stil te zitten maar we hadden een achterbuurvrouw die heel leuk kiekeboe speelde met Jaylinn.

We kregen eten in het vliegtuig, We hadden een pannenkoek met chocolade en jam en een bakje met ei aardappel en worst. Jaylinn vond alleen de worstjes lekker haha Gelukkig had ik zelf broodjes mee voor Jaylinn. Daarnaast heeft ze heel veel koekjes gekregen. We kregen als snack een stroopwafel onderweg. Jaylinn ging steeds naar achter lopen naar de stewardesses en ja hoor elke keer kreeg ze weer stroopwafels. Ik heb ze allemaal maar in mijn tas gedaan voor dagjes weg want anders snoept ze wel heel veel.

Jaylinn vond het lastig om haar weg te vinden om te slapen, ze ging hangen bij mij en draaien en dan weer liggen en ineens lag ze daar met haar ogen dicht. Heerlijk op twee stoelen lang uit. Ik had haar in de riem vast gemaakt en een dekentje over haar heen gelegd zodat ze lekker kon slapen. Na een uur werd ze wakker en heeft ze nog heerlijk bij mij gelegen terwijl ik een filmpje keek.

Na een vlucht van 8,5 uur gingen we dalen. Ook dat ging heel goed met Jaylinn. Het op de grond komen was even spannend. Toen moesten we een uur in rijen staan voor de Duane en paspoort controle. Wat zijn ze toch streng! Jaylinn kon heerlijk in de buggy zitten was naar iedereen aan het zwaaien en kletsen. Ik ben zo trots op Jaylinn hoe goed ze het heeft gedaan! Toen moesten we onze bagage halen en opnieuw af gooien.

Op naar de volgende gate. We stonden toen weer in een hele lange rij en wat zijn ze hier belachelijk streng. Ik moest alles eruit halen. Al het eten en drinken (gelukkig kreeg ik het water wel mee door dat ik Jaylinn had. Wel werd dit gecontroleerd door een apparaat.) ook alle elektronische apparaten Ik had wel 6 bakken met spullen. Arme Jaylinn mocht niet in de buggy door want die moest ook door de scan. Jaylinn rende bijna weg. Gelukkig was er 1 aardige vrouw na de scan die mij hielp van de controle. De andere waren alleen maar streng en niet aardig. Na alles weer inpakken konden we eindelijk even los lopen. Jaylinn vermaakte iedereen weer op het vliegveld. Ze rende maar rondjes. Ze rende bijna het verkeerde vliegtuig in. Gelukkig kon ik een sprintje trekken en haar pakken hahaha.

Eindelijk in het tweede vliegtuig. Ook hier mochten we als eerst naar binnen. Er zat een vrouw naast me die bood aan om op ene lege stoel naast een ander te zitten zodat ik een stoel voor Jaylinn had. Super lief! Jaylinn was weer heel actief terwijl het inmiddels in Nederland laat in de avond was. Ze ging maar niet slapen terwijl ik mijn ogen bijna niet open kon houden. Ze vond het super leuk om uit het raampje te kijken. Bij het dalen viel ze eindelijk in slaap.

Gelukkig heb ik een draagzak geleend van een collega waardoor ik haar slapend tegen me aan kon dragen. Nu ging het gelukkig snel en Claire stond al bij de koffers te wachten met een boordje Danique & Jaylinn erop! Super fijn om Claire weer te zien na een lange vlucht! Jaylinn nog steeds in dromenland. Een vriend van Claire kwam ons halen en gelukkig wist hij hoe deze auto stoel geïnstalleerd moest worden. Jaylinn bleef slapen. Bij Claire thuis kon ik Jaylinn gelijk omkleden slapend en in bed leggen. Die was helemaal vertrokken.

Nu lekker bij kletsen met Claire en genieten van een heerlijke zelfgemaakte pizza! Wij gaan ook vroeg erin.Wel even wakker gebleven tot 21.00 om niet teveel last te krijgen van een Jetlag!

Ik zal proberen onze verhalen bij te houden!

1. Opa en Oma Segijn:
    3 mei 2019
    Leuk dat je weer een verhaal geschreven hebt Danique. Wij hebben de vlucht op de computer meegemaakt. Opa heeft zelf de tweede vlucht tot het einde gevolgd. Wij waren blij dat jullie weer geland waren. Wat een wonder kind is Jaylinn toch. Zo'n lange reis en dat meemaken als je pas 16 maanden bent. Ze wordt vast net zo reislustig als haar moeder. Fijn zeker he, om Claire weer te zien. Het is toch leuker in levende lijve dan op skype. Veel plezier met z'n drieen en liefs van Opa en Oma Segijn.xxx
  2. Therese:
    4 mei 2019
    Wat leuk dat ik jullie reis weer mag en kan volgen!
    Zo totaal anders nu dan voorheen he.
    Met "mini Me " een rondje wereld :-)
  3. Lia rook:
    4 mei 2019
    d te lezen dat je veilig bent aangekomen. Reizen met een peuter, ik weet er alles van. Ik ben vaak met denise curacao/nederland gegaan. En op die vluchten waren er in die tijd echt geen stoelen vrij, dus op schoot. Heel veel plezier met je zus, doe haar de groeten en geniet.