Eerste week in Amerika!

16 mei 2019 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

Een beetje laat maar hier is onze eerste week!!

De nacht was goed gegaan. Jaylinn sliep om 17:00 werd om 3 uur wakker maar is bij mij weer heerlijk verder gaan slapen tot half 5. De Dag begon lekker vroeg! Claire moest gewoon werken dus wij hebben een rustig dagje thuis geweest. In de ochtend even een parkje in zodat Jaylinn even buiten kon rennen.

Zaterdag: Jaylinn was weer half 5 wakker, het is de jetlag denk ik. In de ochtend zijn wij vroeg naar de meren geweest. Hebben een mooi stuk gelopen langs de meren heen. Er was ook een speeltuin bij de meren dus Jaylinn kon even lekker spelen. Ze was in de wagen in slaap gevallen. Op de terug weg werd ze al weer wakker en hebben we heerlijk geluncht. Jaylinn kreeg een mega Pannekoek waar ze 3 dagen van heeft gegeten. In de middag gingen we naar een feestje van een collega van Claire. De Derby race met paarden. Er was lekker eten en op een scherm keken we 5 minuten een race. Ze hadden geld in een pot gedaan en je kon een lootje trekken en de winnende paard kreeg het pot geld. Helaas had Claire niet gewonnen. Jaylinn was helemaal op dus op de terug weg viel ze in de wagen inslaap. Gelukkig was ik zo slim om haar pyjama al aan te doen op het feestje. Wij hebben nog een heerlijke Glam Doll donut gehaald. Ze waren heerlijk!

Zondag: Jaylinn begint al meer in haar ritme te komen. Nu is ze 6 uur wakker. In de ochtend zijn we thuis gebleven. Na Jaylinn slaapje zijn we naar de Minnehaha falls gegaan. Nouja we hebben misschien de watervallen in 10 minuten gezien van het 1,5 uur dat we daar waren want ja het gras en de speeltuin was voor Jaylinn veeeeel interessanter hahaha. Maar de waterval was mooi en Jaylinn heeft heerlijk genoten en samen gespeeld in de speeltuin. Nederland kan nog wat leren van de speeltuinen hier in Amerika! Ze zijn groot en voor elke leeftijd is er wat te doen! Omdat het 5 mei is en dan is er een spaans feest hebben wij heerlijk mexicaans eten gehaald. Ook hebben we vandaag geboekt om volgende week een paar dagen erop uit te gaan naar een mooi natuurpark.

Maandag: in de ochtend ben ik met Jaylinn naar een speeltuin in de buurt van Claire’s huis geweest. Ook hier weer een grote speeltuin. Na haar slaapje zijn we samen met de local bus naar het Minneapolis sculpture Gardens gegaan. De bus hier zijn heel kinderwagen vriendelijk. Ze doen de bus naar beneden zodat je makkelijk kan instappen en de mensen maken direct plaatst ook al kunnen zij soms de plekken beter gebruiken. Vanaf de bus moesten we door een mooi park lopen naar de beelden tuin. Er stonden heel veel mooie beelden en de bekende lepel met een kers erop. Jaylinn heeft heerlijk rond gelopen en vond de steentjes op de grond erg interessant. Het was mooi weer dus hebben daar een tijdje rondgelopen!

Dinsdag: In de ochtend ga ik met Jaylinn naar een heel leuk speeltuintje in de buurt. Na het middag slaapje ( dat doet ze hier al heel vroeg om 10 uur.) Zijn wij naar een outlet mall geweest. Was een hele onderneming een uur met de bus zonder hulp van Claire, maar het is me gelukt! In de Snelbus die over de snelweg gaat mocht Jaylinn niet in de wagen dus die moest op schoot. Dat vond ze natuurlijk geweldig. In de mall ben ik naar mijn favoriete winkels geweest en Jaylinn kon in het pashokje mee passen. Terug bij Claire hebben we samen gegeten en ben ik met Jaylinn verhuisd naar een airbnb. ZO hebben we ook even afstand van elkaar en Claire een goede nachtrust. Bij de airbnb hebben ze een hond en 2 katten dat vond Jaylinn wel erg leuk! Zij is gek van dieren, ze wilde zelfs haar speen en drink beker met de hond delen.

Woensdag: Jaylinn had niet zo goed geslapen en ik dus ook niet. EN het huis was niet echt kind vriendelijk, dus ben ik in de ochtend naar Claire gegaan. Hebben hier een dagje doorgebracht en in de middag allebei heerlijk geslapen! Het was ook een hele slechte regen dag. Eind van de dag weer terug naar de airbnb.

Donderdag: Net als gister weer naar Claire’s huis gegaan zodat Jaylinn lekker kan spelen. Dit keer werkte Claire thuis. Na het slaapje van Jaylinn gingen we naar de Mall of America, een van de grootste malls in America, Of te wel mijn droom kwam uit! Haha.. Dit is nou een Mall, niet normaal groot. In een van de eerste winkels was Jaylinn het er niet mee eens dat ze in de wagen moest en begon lekker hard te huilen. De verkoopster vond het zo zielig dus Jaylinn kreeg een knuffel hond. Laat honden nou net Jaylinn favoriete dier zijn! Helemaal blij was Jaylinn! Deze mall is zo groot dat er een pretpark in zit! Met achtbanen die ook over de kop gaan. Nu was er niet echt iets bij wat geschikt is voor Jaylinn dus ze mocht in een vliegtuigje die heen en weer beweegt. Lekker avond gegeten in de mall en Jaylinn smikkelde ook van de patatjes. Was een leuke ervaring zo een grote mall, maar shoppen met een kind van 1 is toch niet echt een optie.

Ik zal snel de rest schrijven! Want er is inmiddels alweer bijna een week voorbij!

1. Opa en Oma Segijn:
    16 mei 2019
    Leuk verhaal Danique. Het is nu 16 mei en ik zie dat jullie de 20ste al weer terugvliegen naar Nederland. Wat gaat de tijd vlug he als het leuk is. Claire zal jullie wel missen. Fijn te horen dat Jaylinn het ook leuk heeft. Opa zal jullie wel weer volgen op weg naar huis. Nog heel veel plezier de laatste week. Veel liefs van ons beiden en een knuffel voor jullie alle drie.