Dreams come true!

18 mei 2016 - Cuzco, Peru

Van Bogota naar Lima! Aangekomen op Lima had ik een overstap voor een vlucht naar cuzco! Maar moest door de duane me tas halen en weer opnieuw me tas inchecken. Aangekomen bij de incheck Bali was er een onwijs lange rij. Ik hoorde twee Duitsers praate die in mijn eerste vlucht zaten we weinig tijd hadden om onze vlucht te halen. Helaas mochten we niet voor en moesten we geduldig wachten in de rij. Eindelijk tas ingecheck en rennen om weer naar binnen te gaan. Eigenlijk wilde we nog eerst eten omdat we ook al geen lunch hadden gehad. Snel bij de MC donalds wat gehaald. We hadden nog 5 min! Dus rennen naar de tassen controle. Blijkbaar mag je eten gewoon meenemen. Wij rennen naar onze gate. Komen we daar aan hebben we snel onze eten opgegeten. Geeft ons bord aan een uur vertraging. Voor niks zo gehaast! Maar goed we waren op tijd en had ik nog tijd om mijn telefoon op te laden. Aangekomen op cuzco zou er een taxi klaar staan. Ik kwam buiten en werd gelijk aangevallen door alle taxichauffeurs voor een rit, zelfde als Colombia. Maar ik zocht een taxi met mijn naam, maar nergens kon ik het vinden en het vliegveld liep leeg want er gaan geen late vluchten. Een aardige jongen kwam me helpen belde me hotel en die zeiden dat ik een taxi moest nemen. Dus ik zeg tegen die jongen hoe weet ik hier wat een veilige taxi is. Hij zei ik ben taxi Chauffeur dus ik op goed vertrouwen met hem mee. Hij heeft me netjes in het hotel afgezet. Ik had een kamer voor me zelf! Eigen badkamer grote spiegel en groot bed!! Voelde zo goed! En een warme douche!

Ik werd vroeg gebeld in me kamer vertelde de receptioniste dat ik van kamer moest ruilen in 1 uur tijd. Ik snel Alles gepakt en kreeg een nieuwe kamer. Voor de tour zou ik hem delen met een Ander meisje. Tijd op cuzco te verkennen! Cuzco is veel veiger dan Colombia en de sfeer is goed! Mooie foto's gemaakt en kwam de free walking tour tegen. Ze gingen net beginnen dus ik ben mee gegaan! Altijd een goede manier om de stad te leren kennen! Was heel interessant en mooie plekken gezien. Ook speelde iemand voor ons de typische instrumenten van hier en kregen we op het einde een drankje van hier. Eind van de middag kregen we de briefing over onze tracking en zijn we gelijk met de groep wat gaan eten en elkaar leren kennen.

De eerste dag van de tour! Vroeg opstaan. Eerst gingen we naar een uitzicht punt op de berg met het beeld van Jezus. Daarna gingen we naar een inkatown en kregen we een rondleiding van een vrouwtje daar. Dat was heel interessant om te zien. Ze maken van de lama vacht wol en verven het zelf. Het hele proces kregen we te zien. Het was heel interessant! Daarna gingen we naar een historisch inka plek waar vroeger de inkas woonde. Daar hadden we een super mooi uitzicht! We kregen een biologisch 5 gangen lunch met typische gerechten uit Peru. Daarna gingen we door naar ons hotel. Laatste nacht in een hotel voor we gaan camperen. We gingen naar een ander inka historische town. Heel veel trappen moeten lopen maar we hadden prachtig uitzicht. Mijn roommade is vandaag jarig dus we hebben stiekem zonder dat ze het door had een cadeautje en taart geregeld. Bij het avond eten hebben we haar verjaardag gevierd.

Dag van de hike! We kregen een andere tour guide. Moesten vroeg weg. Eerst andere ophalen en stuk rijden voordat onze tocht begint. We stopte op een markt waar we fruit konden halen voor de kinderen in de bergen. Aangekomen bij het begin punt begon de grote hike! Super mooi uitzicht! Bij het lopen merkte je al snel dat we hoog zitten. Kort adamig. De wandel route viel gelukkig het eerste stuk mee tot onze lunch plek. Kregen heerlijke lunch. Daarna gingen we steeds hoger de berg op. We kwamen allemaal kinderen tegen en gaven hun fruit. Een Canadees meisje met wie ik veel liep had stickers bij zich voor de kinderen dus wij gaven ze ook allemaal een sticker op hun hand! We hadden een guide voor en een achter lopen zodat iedereen op zijn eigen thempo kon lopen. We kwamen net voor het donker bij het kamp. Onze tenten waren al opgezet. De Porters gingen met de paarden elke keer vooruit en zorgde voor eten en onze spullen. Prachtige zonsondergang. Het begon gelijk heel stuk af te koelen. We kregen weer heerlijk eten. Elke keer een soep vooraf en een hoofdgerecht. Ik had een spel kaarten meegenomen dus we hebben nog met een aantal gekaart. Iedereen ging optijd naar bed want we moeten vroeg verder! Was een hele koude nacht! Ik heb geen oog dicht gedaan.

Tweede dag hike. Werden om 5 uit bed gewekt met coca thee. Tegen hoogte ziekte. Kregen luxe ontbijt, pap, brood en pannekoeken. En daar begon de zwaarste tocht. Al snel gaf mijn tent maatje het op. Het was te zwaar en ze werd ziek van de hoogte. Ze ging terug met een van de guides. Dus we hadden een guide over. Hij moest achter lopen zodat we niemand kwijt raakte en we moesten elke keer tot een bepaalde punt lopen. Prachtige uitzichten en lagoons. Onderweg kwam ik nog de twee Duitsers tegen uit mijn vliegtuig! Heel toevallig. Was een behoorlijke pittige wandeling berg op! Moeilijk om Adam te halen. Toen de top in zicht kwam zei ik nou we hebben wel geluk gehad met het weer en op dat moment begon het te hagelen. Eindelijk op de top 4800 Meter! Begon het kei hard te regenen dus regen punchos aan en berg afwaards. Dat was voor mijn knie toch wat minder leuk. Ik kon met moeite naar beneden dus de guide heeft me de hele weg geholpen. Onderweg naar beneden kregen we sneeuw en liepen we door de sneeuw. We hadden in 1 uur tijd 4 seizoenen gehad. Eindelijk bij de lunch aangekomen kon ik bijna niet op me knie staan. Pijnstillers genomen want ik moest toch echt door lopen was geen weg terug. De guide heeft me geholpen naar beneden te lopen. De groep was vooruit gegaan. Wij kwamen net voor het donker aan bij het kamp. We kregen weer een heerlijk avondmaal en toen weer met veel gekaart. Super avond gehad! Helaas door de kou kon ik niet slapen en heb ik in me slaapzak buiten naar de sterren en zonsopgang gekeken.

Laatste stuk berg afwaards! Mijn knie hebben ze vandaag ingetaped zodat het wat steviger is. Weer prachtig uitzicht gehad! Aangekomen bij de lunch plek kon ik eindelijk mijn hiking schoenen wisselen voor mijn slippers. Mijn teen deed al pijn bij het lopen, maar toen ik mijn schoenen uitdeed bleek mijn grote teen blauw te zijn. Gaat goed! Dikke knie en een blauwe teen. In Peru eten ze cavias die konden we proeven maar dat kon ik echt niet doen. Na de lunch gingen we stuk met de bus naar een dorpje waar we de trein moesten hebben. We waren best vroeg en er was een feest dus hebben daar rond gelopen naar de local dans gekeken en genoten van de zon! Toen met de trein naar de stad van de machi picchu waar we in een hotel sliepen. De trein was super luxe leek wel een vliegtuig. We kregen drinken en een snack. Ze kwamen met z'n zelfde karretje als in het vliegtuig. Mijn roommate was weer terug! In onze kamer had ze zich opgesloten in de badkamer. De deur ging niet meer open dus ik lachend de receptie gebeld en die kwam haar bevrijden. We hebben de deur maar niet meer dicht gedaan. Was zo heerlijk na twee dagen geen douche en geen toilet eindelijk weer een normale badkamer te hebben! En een bed! Ik heb eindelijk kunnen slapen!!!

Dag van de machi picchu! Vroeg op en ontbijten! En naar de bus om naar de machi picchu te gaan! De rij was meg lang! Maar er kwamen veel bussen gelukkig maar dus ging het snel! Aangekomen moesten we best stuk omhoog lopen. Ik had me wandel stok mee wat ik als kruk gebruikte om te lopen. Eindelijk bij het foto moment! Mooie foto's gemaakt! Toen kregen we een rondleiding en tour. Daarna mochten we Zelf rondlopen. Iedereen ging de berg op naar het uitzicht punt maar ik heb verstandig gedaan en beneden gebleven en van de machi picchu genoten! Daarna de trein weer terug naar het ene dorpje waar de bus op ons zou wachten. We hadden weer de tour guide van de eerste dag. Hij vertelde dat hij ook salsa danst dus ik had gevraagd waar ik in cuzco kon dansen. Voor als ik de tweede keer terug zou komen. Hij heeft me een tip gegeven en zei dat hij dan mee zou gaan om te dansen. Eindelijk in het hotel aangekomen waren we allemaal zo moe dat we daar maar wat hebben gegeten en verangde naar een warme douche en een bed! Ik ging weer met mijn roommade naar de kamer en je raad het al ik wilde douche en de badkamer deur ging niet meer open. Er zit toch echt een vloek op! Iemand van het hotel heeft het geopend. Na het douchen deed ik de deur weer dicht en de deur ging weer niet open ze hebben geprobeerd het te maken maar het lukte niet dus de deur gewoon open laten.

Laatste dag cuzco is een rustdag zodat me knie beter kan worden. Uitgecheckt en afscheid genomen van de groep. Ik zie twee van de groep morgen in Lima. Ik ben naar het hostel gegaan en me was laten doen bij een wasseretten eindelijk schone kleding! Eind van de middag heeft de tour guide mij opgehaald met zijn moterbike en heeft hij me cuzco laten zien en zijn we de berg opgegaan naar het Jezus beeld voor Sunset! Super mooi uitzicht op de stad!

Vandaag vlieg ik naar Lima! Waar ik eerst rust ga nemen voor me knie! Cuzco was geweldig kan niet wachten op terug te gaan!

1. Opa en Oma Segijn:
    18 mei 2016
    Leuk verslag weer Danique. En weer een hele belevenis. Hopen dat je vervolgreis ook zo mooi zal zijn. Veel plezier nog en liefs van opa en oma Segijn.xxxxx
  2. Therese:
    19 mei 2016
    Wat een afwisseling weer! En je maakt weer enorm veel meters!
    Wat leuk dat je weer zoveel nieuwe contacten hebt gelegd en gezellig reisgezelschap :-)
    Pas je wel goed op met die knie van je. Misschien met vervolg wandelingen proberen een beetje extra ondersteuning te gebruiken. tape of stretchknie?
    Succes..weer. En ik geniet enorm van de geweldige foto's die je op Facebook met ons deelt!
    Groetjes van TT
  3. Demi:
    19 mei 2016
    Wat leuk weer om te lezen!! Veel plezier daar!