I Fell in love with Colombia!

1 mei 2016 - Cartagena, Colombia

Door de hoogte en de bergen heb ik sinds ik in villa de leyva bloedneuzen. Hopelijk stopt het snel! Nu al bijna een week hier en nog geen warme douche gehad. Wat verlang ik naar een warme douche! Na een lange nacht slapen even het dorpje verkent. Super schattig.

Was vroeg op dus kon vroeg door naar San Gil. Moest eerst met de bus naar kunga. Daar moest ik weer op zoek naar de volgende bus. Al snel kwam een man naar me toe waar ik heen moest. Ze willen je allemaal binnen halen. Uiteindelijk een ticket gekocht. Kwam in een grote touringsbus te zitten. Al snel werd ik wagenziek. De wegen hier zijn slecht en veel bochten door de bergen. Bijna de hele rit kunnen slapen. Via google maps volgde ik de route. Ik zag dat we San Gil in kwamen, maar had geen idee of het de eindstop zou zijn. Al snel kwam ik erachter dat we er weer uit reden dus snel naar de bus chauffeur. Hij was gestopt werd ik langs de weg gezet en moest ik aan de overkant wachten tot een bus langs kwam en voor me zou stoppen. Gelukkig al snel een busje die stopte. Ik weer terug en hij zette me af bij het hostel. Weer zat ik alleen en ze spraken geen Engels. Ik was nog misselijk van de rit. En ging vroeg slapen. Ik ga me plannen wijzigen want de bussen is geen succes hier. Morgen ook naar een ander hostel hopelijk waar meer mensen zijn.

Dag 2 San Gil. Heb nu een vlucht geboekt voor 27 april naar Cartagena. Ik ben van hostel veranderd wat veel beter is. Met zwembad! Het dorpje in de ochtend verkent. Wat hier zo leuk is dat alle mensen de hele dag op straat zijn. Wat een gezellig sfeer! Het is hier behoorlijk warm. Ik sprak nederlanders in het hostel en die vertelde dat de weg naar bungaramanga nog erger is dus ik pilletjes moet halen voor wagenziekte. Dat gelijk gedaan! In het hostel had ik geboekt om te paragliden. Ook al heb ik hoogtevrees ik ga het toch doen! Het busje kwam me halen en moesten nog wat mensen ophalen. Tijdje naar de berg gereden. De rit alleen al was leuk. Toen we daar waren begon het te onweren. Maar ze gingen alsnog alles klaar zetten. Ik dacht alleen al dat ik dat niet ga doen tussen het onweer. Toen het begon te regen gingen ze snel alles opruimen en moesten we wachten. Helaas bleef het regenen en ging het niet door. Terug bij het hostel kon ik me kamer in. Ook sprak ik twee Nederlandse jongens die waren net aangekomen. Die hadden in de ochtend geparaglide dus dat ga ik morgen ochtend maar doen. Die gaat wel hoger. Ik ben met hun gaan eten bij een Mexicaan. Was super lekker eten! En natuurlijk goedkoop! Zoals ik al had gehoord hebben ze in dit hostel warme douches dus ik heb extra lang genoten van een warme douche!

Nu ga ik toch echt paragliden! Moest vroeg op want we vertrokken vroeg. Nog andere opgehaald twee nl meisjes en drie Amerikanen. Moesten een instructie video kijken en toen een uur naar de berg rijden. Eerst gingen drie andere dus kan ik nog even kijken. Was wel super zenuwachtig! En toen was ik aan de beurt. Je krijgt een heel pak aan en dan moet je van de berg af rennen. En voor je het weet hang je in de lucht en moet je gaan zitten. Het was niet zo eng als ik dacht. Super mooi uitzicht over de bergen! En dan hang je een half uur rond. We gingen ook zo hoog dat we in de wolken hingen. Was echt super gaaf om te doen ondanks mijn hoogtevrees. Landen was ook heel simpel je moest gewoon zitten en voeten naar voren en je land op je billen. Na de rit gingen we weer terug naar San Gil. Vandaag even relaxen bij het zwembad was heel erg verbrand bij me schouders dus alleen me benen maar in de zon en een t-shirt aan. In de avond weer met de nl meiden bij de Mexicaan gegeten en in de avond met de nl jongens biertje gedronken en gekaart!

26 April met de nl jongens gaan ontbijten Wentelteefjes met nutella mmm wat heb ik dat gemist! En toen weer een bus rit naar Bungaramanga! De pilletjes hebben geholpen ben niet misselijk geworden! Vanaf de bus stop met een taxi naar het hostel. Er is niet veel te doen hier dus ben naar de mall gegaan lijkt heel erg op de Amerikaanse winkelcentrum. Ook hadden ze mijn favoriete winkel forever 21 waar ik uit eindelijk toch wat heb gekocht. En toen naar de film mothers day maar in het Spaans. De Engelse versie draaide alleen laat dus dan maar Spaans. Een kleine bak popcorn is bij ons een medium haha het was voor mij gewoon plaatsjes kijken begreep er weinig van dus ga hem nog maar een keer kijken in het Engels. Wel leuk om te zien. Mijn kaartje is niet eens gecontroleerd en je kan gewoon naar binnen lopen. En het personeel kijkt de film gewoon mee. Ze staan bijna de hele tijd bij de ingang. Was leuk om mee te maken.

27 april vroeg op en met de taxi naar Cartagena! Was veelste vroeg en me tas was te zwaar. Paar dingen eruit gehaald en in me handbagage gedaan en nog was hij te zwaar maar ze liet het gewoon door hoefde uit eindelijk niet bij te betalen. En toen door de Duane en wachten op het vliegtuig! Na lang wachten mocht ik naar het vliegtijd vliegtuig. Het is een klein vliegtuig.
Per rij 3 stoelen en ik zat op rij 8 bijna achterin. De vlucht was mindere minder dan een uur en kreeg zelfs drinken. Aangekomen bij het hostel was bloed heet zwete me kapot. Is hier rond de 30 graden. Ik ben de buurt gaan verkennen en heb gelijk twee tours geboekt voor de komende twee dagen. Eind van de middag was er een gratis walking tour die heb ik gedaan was heel interessant maar dat gratis is natuurlijk niet gratis je moet de tour guide een tip geven. We hadden leuke meiden op de tour dus na de tour gezellig een biertje gedronken en genoten van de salsa sfeer op het plein. Eerste dag Cartagena en ben verliefd geworden!

Dag 2 Cartagena op tour naar de eilanden en strand Isla baru blanca. We moesten op een plek verzamelen om 8 uur. Daar ontmoeten ik twee Colombianen een woont in Toronto samen met haar vriend. Dus die sprak gelukkig Engels en kon wat dingen vertalen het andere meisje woont in cali. Ze zaten om 8 uur sochtends al aan het bier. Ze vroegen of ik ook wilde, maar ik vond het nog beetje te vroeg. In de bus toch maar een biertje genomen. Toen we bij het strand kwamen gingen we gelijk met de boot naar de eilanden. Super mooi en de boot ging super hard. Op een eiland moesten we wachten sommige gingen snorkelen of naar de dolfijnen show maar wij hebben gezwommen. Was super gezellig. Terug op het eiland hadden we lunch was heerlijk. Maar toen begon het toch hard te regenen en ook nog te onweren. Ze vertelde het regent daar twee keer per jaar. Laat ik nou net een van die dagen daar zijn. Veel gingen toch zwemmen maar ik dacht wacht veilig tot het onweer voorbij was dus in de regen zwemmen. Het water was gelukkig warm. Laatste uurtje klaarde het gelukkig op. Toen we om 4 uur terug moesten naar de bus konden we niet weg. De bus stond onder water door de regen. Ze probeerde de bus eruit te krijgen met een auto maar hij zat te diep vast. Dus we moesten wachten tot een nieuwe bus ons kwam halen. Laat ik nou net met allemaal colombianen zijn die begonnen heel luid te roepen ja geef ons dan nog maar free rum
En ja hoor terug naar het strand en daar gingen de flessen open. Ik dacht dat europanen veel drinken maar Colombianen kunnen er wat van. Na een uur wachten kwam eindelijk de bus. En daar kwamen nog 3 flessen te voorschijn binnen 30 min was alles op. Ik stond er van te kijken. Was wel weer een avontuur. O ja een van de meisjes had een leuke strand broek dus ik gaf haar ren compliment dat ik haar broek zo leuk vond. Dus vlak voordat we gingen zegt ze hier je mag de broek hebben ik heb toch genoeg kleren en jij kan het goed gebruiken op je reis. Super Lief! Ik moet zeggen niet alleen het land is prachtig de mensen zijn super vriendelijk! Het meisje in Toronto vroeg of ik het leuk vind om af te spreken als ik in Toronto ben en dan zal ik zeker doen!

Dag 3 Cartagena! Vandaag de vulcano mud tour! We werden opgehaald bij het hostel en kwam gelijk aan de praat Met een meisje uit Canada, jongen uit Duitsland en een jongen uit Sydney. Was super gezellig in de bus. Bij de vulkaan moesten we ons omkleden in onze bikini en de vulkaan op. Boven op de vulkaan keken we naar beneden naar alle modder. En ja hoor ik ga weer ergens heen en het begint te stort regenen. De vulkaan werd super glad door dat de modder zacht werd. Eindelijk mocht ik van de glibberige ladder naar beneden. Zo raar je kan niet staan was ongeveer 3 meter diep je bleef gewoon drijven. Toen je erin was kwamen de mannen gelijk om je te masseren. Dat koste nog niet eens een euro! Heerlijk gemasseerd voordeel de vrouwen kregen langere massage, maarja niet gek de mannen gaven de massage haha. Toen moesten we weer naar boven klimmen het was zo glad. Daarna werd je gewassen door vrouwen, die waste echt alles me bikini ging zowat uit. Daarna konden we zelf nog douchen en gingen we naar de lunch! Heerlijk geluncht weer en in de zee gezwommen. Het was super gezellig met de groep. Eind van de middag werden we terug gebracht en ben ik bij marine het Canadese meisje gaan zwemmen in het hostel. In de avond zijn we met de andere jongens van de tour gaan eten heerlijk burgers! Het restaurant was super leuk er lagen krijtborden als spreekwolkje dus we speelde wie ben ik. Super gezellig de avond af gesloten met een biertje!

Dag 4 Cartagena! Vandaag relex dag! Gister in een ander hostel kwam ik Lucie tegen die ik had ontmoet in Bogota dus vandaag samen naar het strand gegaan. We wilde niet naar het toeristen strand dus een politie agent vertelde ons een plek wij daarheen lopen was 20 min lopen maar inderdaad alleen locals. Het was te heet op het strand dus we bleven lekker dobberen in het water. Al snel kwam een klein jongetje bij ons liggen dus ik me enige twee zinnen die ik kan vragen, hoe gaat het en hoe heet je haha. Hij was super schattig al snel kwam zijn broertje en iets later zijn zusje. Ze spraken beetje Engels ze vertelde dat hun vader Engels sprak. Ze vroegen of wij met hun wilde spelen. Natuurlijk ik de kinderen vriend ging spelen met de kids! Een oudere broer denk 8 jaar vond zee sterren. Zo mooi zitten in een schelp en als je die open breekt komt er een sterretje uit. Wij kregen ze van hun mee. Super schattig. Ze vertelde dat het kinderdag was in Colombia en dat ze ergens heen gingen. Wij gingen ook maar weer terug want het was zo warm 32°. Toen we terug gingen zagen we iedereen naar een soort pier kijken en al snel zagen we twee mannen een slang uit de zee halen. Wij waren blij dat we uit die zee waren! Terug ben ik gaan shoppen. En in de avond met grote groep Fransen en twee nl jongens wat gaan eten. Een van de Franse meisjes gaat morgen ook naar Santa Martha dus we gaan samen en zij boekt ook het zelfde hostel!

Love Colombia!!! Nog 1,5 week in Colombia en dan Peru!!

1. Opa en Oma Segijn:
    1 mei 2016
    Leuk verhaal weer, Danique. Jij beleeft wel heel veel. Wij kijken weer uit naar je volgende verhaal. Wel leuk dat je Nederlanders hebt ontmoet, die kunnen je verstaan. Veel plezier en voorzichtig. Liefs van opa en oma Segijn. xxxxx
  2. Lia rook:
    1 mei 2016
    Hé Gravenmade-girl. Volgens mij kom jij een week in een week te kort. Wat een leuke dingen maak jij allemaal mee. En wel handig dat je deze reisverslagen maakt. Dan kan je wellicht eraan denken - als je ooit weer terug bent - een boek te schrijven "living the dream". Jouw stijl van schrijven is zo leuk en naturel, dat ik mij bijna een voorstelling kan maken hoe jij daar je leventje leeft.
    Pas goed op jezelf, geniet ervan en wij kijken uit naar berichten uit het verre zuid-amerika. Vanaf de Gravenmade, een dikke X van je buurvrouw.
  3. Therese:
    3 mei 2016
    Heerlijk verslag! Wat Maak Je weer Veel mee. En ook nog Eens grenzen verleggen.
    Heel leuk om de foto's naast het verslag te leggen, beeldverhaal is dan helemaal compleet.
    Veel plezier met nieuwe herinnering maken and living you're dream XXX
    Groetjes van Therese
  4. Sylvia baart:
    3 mei 2016
    Hoi Danique,

Wat leuk om je verhalen te lezen, ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar je volgende verhalen. Had je trouwens je movie card niet bij je.
    Nou geniet nog van je heerlijke reis en neem nog maar een heerlijk koud biertje, proost.

Groetjes Syl