Last part

22 mei 2019 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

Vrijdag 10 mei

In de ochtend waren we weer vroeg wakker, dus spullen inpakken en terug naar Claire verhuizen. Ik moest het in twee etappes doen en bij de tweede keer Jaylinn op mijn rug in de draagzak zodat het campinggebedje in de wagen kon liggen. Na het slaapje van Jaylinn zijn we naar Claire haar werk gegaan. Ze gaf ons een rondleiding door de universiteit. Wat is het groot zeg! Waren ook veel afgestudeerde mensen waardoor er overal foto's werden gemaakt waar Jaylinn gewoon leuk door heen ging rennen. Ook wij hebben een paar foto's gemaakt. We hebben wat collega’s van Claire ontmoet en iedereen van Jaylinn zo schattig. Ze kreeg nog kleurpotloden van Claire haar baas. Jaylinn ging ook even oefenen achter de computer van Claire en op het whiteboard gekleurd.

Zaterdag 11 mei
Vandaag zijn we een ochtendje naar het swedish instituut geweest. Het was niet zo mooi weer dus konden mooi rond kijken. Jaylinn vond de trappen erg mooi en is ze vaak op en neer gegaan. Ze hadden een kinderafdeling met allemaal Viking spullen. Hier heeft Jaylinn zich goed vermaakt.

Zondag 12 mei
In de ochtend vroeg weg om de gehuurde auto op te halen op het vliegveld. We hadden een kleine  besteld maar kregen een iets grotere omdat de man de kinderstoel zag. De auto rijd super fijn, op naar Claire huis om alle spullen op te halen. Toen de auto ingeladen was zijn we vertrokken. Het is ongeveer 3 uur en 40 minuten rijden. We hebben halverwege een stop gemaakt bij de mac om even te eten. Daarna weer door gereden. Wat een mooi uitzicht langs het meer. Aangekomen in Silver Bay ingechekt in het hotel. Het zag er allemaal super uit. Jaylinn vond de kar voor de koffers geweldig. Ook zit er een zwembad bij wat er goed uitziet. Na dat we alle spullen in de kamer hadden gezet zijn we het dorp in gegaan om te eten. Het is tenslotte moederdag dus even uiteten. Leuk restaurantje, Jaylinn kreeg een mooie kleurplaat dus die vermaakte zich wel! Kregen nog een muffin toe vanwege moederdag.

Maandag 13 Mei
In de ochtend na het heerlijke ontbijt moest Claire wat voor werk doen dus Jaylinn en in gingen even lekker zwemmen! Na haar middag dutje zijn we naar Tettegouche park gegaan om een hike naar de watervallen te doen. Bij het toeristen informatie gaven ze 1 waterval aan wat nog te doen is met een kind op je rug. Het zou ongeveer 20 minuten duren. Jaylinn liep de eerste (oorspronkelijke 5 minuten) zelf dit duurde met Jaylinn die onderweg steentjes tegen kwam al 20 minuten hahaha. Toen Jaylinn maar in de draagzak op mijn rug gedaan zodat het wat sneller ging, maar goed ook want de weg werd wat heftiger en gevaarlijk voor haar los te lopen. Na een aantal trappen en mooie paden kwamen we bij een hele hoge trap. Ik dacht als ik omhoog ga kom ik nooit meer naar beneden. Claire ging even boven kijken hoe ver het was. Duurde even voor ze terug kwam en durfde zelf de trap al bijna niet af. Ze vertelde me dat je ook een rots op moest klimmen wat onmogelijk is met Jaylinn dus zij heeft foto's gemaakt en filmpjes en zijn terug gelopen. Het was alsnog heel mooi! We wilde pizza gaan eten maar helaas was die dicht dus weer bij dat ene leuke tentje van gister geweest.

Dinsdag 14 mei
Vandaag zijn wij vroeg op pad gegaan naar wat toegankelijkere watervallen (split rock lighthouse park) We konden met de buggy gewoon wandelen. Dit waren mooie watervallen. Daarna nog stukje door de duinen gelopen. In de auto viel Jaylinn inslaap dus zijn we naar two harbors gereden, daar ben ik de pier opgegaan naar een andere vuurtoren. Claire was er al geweest dus die bleef bij Jaylinn in de auto. Daarna naar de vuurtoren. Jaylinn kon daar gewoon zelf lopen. Ook zijn we de toren ingegaan. Het was best fris en zijn weer weg gegaan. Op de terugweg reden we langs Betty’s Pie volgens het bord wereld beroemd dus daar moesten we even taart eten. In de avond eindelijk die pizza gegeten!

Woensdag 15 mei
Na het heerlijke ontbijt zijn we de auto gaan inladen en gaan rijden. Jaylinn viel snel inslaap dus konden wij een flink stuk doorrijden. Toen ze wakker werd weer even een stop gemaakt. Daarna vlak bij Claire in een super grote target gestopt om even flink boodschappen in te slaan. Nu we een auto hebben moeten we er gebruik van maken hahaha Bij Claire thuis uitladen en eerst eten. Na het eten hebben we de auto terug gebracht bijna helemaal leeg. Stond no 19 miles op de tank van de reserve tank dus dat hebben we goed gebruikt haha

Vrijdag 17 Mei
Mooiste dag van de hele vakantie wel 26 graden! Eindelijk korte broeken weer! Jaylinn en ik zijn samen naar de Come Zoo gegaan. Dit is ene gratis dierentuin van de stad. Het was best druk met schoolreisjes maar Jaylinn kon lekker zelf rondlopen. Ze keek haar ogen uit en de giraffen en de vissen waren het leukst! De dag ervoor had het geregend dus Jaylinn kon het niet laten om in de plassen te stampen! Ze was helemaal nat en viel er ook in. Helaas geen droge kleding mee, maarja was toch heel warm dus droogt snel! In de winkel daar een mooie giraf knuffel gekocht als aandenken, ze was gelijk helemaal verliefd.

Zaterdag een rustige dag gehad. IN de avond was er een feestje bij vrienden van Claire waar we heen zijn gegaan.

Zondag was erg koud maar 8 graden dus zijn vroeg naar het childrens museum gegaan. Het was een gratis dag dat is 1x in de maand dus was best druk. Jaylinn kon heerlijk spelen en ontdekken. Ze had de tijd van haar leven! Er was een watertafel met regenjassen die veelte groot waren, maar alsnog was ze helemaal nat. Tegen de middag werd ze heel moe dus zijn we weer terug gegaan. Thuis kon ik mooi onze koffers pakken.

Maandag 20 mei
Tijd om dag te zeggen. Het was super leuk om te zien waar Claire woont en werkt en haar vrienden te ontmoeten. Op het vliegveld gedag gezegd tegen Claire. Ik wilde nog even een starbucks halen alleen mijn pinpassen deden het niet dus na lang proberen kreeg ik het gewoon gratis mee. De eerste vlucht was heel kort en jaylinn viel meteen inslaap op mijn schoot. De jongen naast me was heel aardig en hielp met spullen uit het vliegtuig te krijgen. In chicago kon Jaylinn heerlijk rond rennen. We moesten 3 uur wachten. We hadden even MacDonalds gehaald en van de overgbleven dollars een mooie beker gekocht. Na rennen en dansen op het vliegveld mochten we weet het vliegtuig in. Helaas helemaal uitverkocht dus Jaylinn moest opschoot zitten. Dit was echt pittig. Duurde lang voor ze inslaap viel. Helaas lukte het mij niet om in slaap te vallen. Ik was blij dat we geland waren.

Het was een super vakantie!!

1. Opa en Oma Segijn:
    23 mei 2019
    Wat een leuk verhaal weer, Danique. Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben. Claire zal jullie wel missen. Deze herinnering kan niemand je meer afnemen. Liefs van Opa en Oma Segijn voor jullie beiden.
  2. Therese:
    23 mei 2019
    Wat een vakantie. Zeker ook voor jouw mienie me!
    Zoveel gezien meegemaakt en ontmoet. Dat wordt lang genieten met de verhalen de foto's en de filmpjes.
  3. Lia rook:
    25 mei 2019
    ik had een antwoord op jouw verslag. Maar verzenden, ho maar. Dus nog een keer proberen.
    Bedankt voor je leuke reisverslag. Zo te lezen is er intens genoten, behalve de terugvlucht met die kleine op schoot. Ik weer er alles van, vroeger met mijn oudste vanuit curacao.